Caverion-employees-at-worksite.jpg
24.05.2021 Lehdistötiedote

Caverion solmi kumppanuussopimuksen Oulussa sijaitsevan Taminco Finland Oy:n kemikaalitehtaan kunnossapidon toiminnoista

Caverion ja Eastmanin Suomen tytäryhtiö Taminco Finland Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Eastmanin Oulussa sijaitsevan kemikaalitehtaan mekaanisen- ja sähköautomaatiokunnossapidon sekä varastotoimintojen ulkoistuksesta Caverionille. Eastmanilta Caverion Teollisuusdivisioonaan siirtyvät henkilöt ovat tehtaan nykyiset, kyseisten kunnossapitotoimintojen toimihenkilö ja työntekijät, yhteensä 15 henkilöä. Henkilöt siirtyvät Caverionin palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä 1.6.2021 alkaen.

Sopimuksen myötä myös Caverion Teollisuuden Oulun alueen toimintoja keskitetään Laanilan keskuskorjaamoon.

Eastmanin Oulussa sijaitseva kemikaalitehdas tuottaa muurahaishappoa ja sen jatkojalosteita elintarvike-, tekstiili-, nahka- ja kumiteollisuudelle sekä lääketeollisuudelle ja työllistää yhteensä 115 henkilöä.”Tavoitteenamme on ollut tehtaamme turvallisuuden, käyttövarmuuden ja kunnossapitoprosessien tehostaminen. Uskomme, että yhteistyöllä Caverionin kanssa saavutamme monin tavoin tehokkuutta, uusia toimintamalleja ja saamme lisää osaamista tukemaan tehtaamme toimintaa”, kertoo Joni Nygård, toimitusjohtaja, Taminco Finland Oy.

”Kumppanuussopimuksen myötä Ouluun muodostuu yhteensä noin 60 henkilön palvelukeskus, jossa on suunnittelu- ja asiantuntijapalvelut, korjaamo- ja varastotoiminnot, sähkö- ja automaatiopalvelut sekä teollisuuden kunnossapidon kehitysyksikkö. Oulun palvelukeskuksesta käsin voimme paremmin palvella myös valtakunnallisesti tehtaiden ja tuotantolaitosten seisokeissa ja erilaisissa projekteissa. Iloitsemme, että saamme Caverionille uusia kemian teollisuuden huippuosaajia ja toivotamme tamincolaiset lämpimästi tervetulleiksi Caverioniin, toteaa Elina Engman, divisioonajohtaja, Caverion Teollisuus.

Lisätietoja: Päivi Pyötsiä, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Caverion Industria, puh. 040 546 8071, paivi.pyotsia@caverion.fi