05.08.2016 Sijoittajauutinen

Caverion toteuttaa Suuren projektin Novo Nordiskin uuteen insuliinituotantolaitokseen Tanskan Hillerødiin

Caverion on sopinut globaalin lääkealan yrityksen Novo Nordiskin kanssa Suuren projektin toteuttamisesta uuteen lääketuotantolaitokseen Hillerødiin Tanskassa. Caverion vastaa Projektin toteutuksesta ilmanvaihtojärjestelmien osalta. Sopimuksen arvo on noin 5,4 miljoonaa euroa.

Tuotantolaitoksessa valmistetaan lääkkeitä diabeteksen ja liikalihavuuden hoitoon.

“Olemme innoissamme mukana toteuttamassa tätä mittavaa tuotantolaitosta. Meillä on merkityksellinen rooli elintärkeiden lääkkeiden tuotantokapasiteetin varmistamisessa. Aikaisempi kokemuksemme lääketeollisuudessa on tärkeää, sillä projekti on vaativa ja työmme on täytettävä erittäin korkeat standardit,” sanoo Knut Gaaserud, Caverionin Tanska-Norjan divisioonan johtaja.

Tuotantolaitoksen pinta-ala on 35 000 neliömetriä. Tuotannon uusissa tiloissa odotetaan alkavan vuonna 2019 ja luovan 450 uutta työpaikkaa Hillerødiin, jossa Novo Nordiskin palveluksessa on tällä hetkellä 1 900 työntekijää.

Projekti alkoi kesäkuussa 2016 ja päättyy helmikuussa 2017. Rakennuttaja on Novo Nordisk A/S, joka kuuluu Caverionin kiinteistöjen käyttäjät -asiakassegmenttiin.

Lisätietoja: Louise Wilhelmsen, viestintäkonsultti, puh. +45 61 89 58 83, louise.wilhelmsen@caverion.com,