Forsmark_nuclear_power_plant_15.jpg
26.04.2016 Sijoittajauutinen

Caverion, SKB ja Vattenfall jatkavat kahta ydinvoimalaa koskevaa puitesopimusta Ruotsissa

Caverion, Ruotsin ydinjäteyhtiö SKB ja Euroopan suurimpiin sähköntuottajiin lukeutuva Vattenfall jatkavat Ringhalsin ja Forsmarkin ydinvoimaloita koskevaa puitesopimusta. Vuodet 2016–2018 kattavaan sopimukseen sisältyy Suunnittelu ja projektointi, Projektin toteutus, Tekninen huolto ja kunnossapito sekä Palveluiden johtaminen. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

”Vattenfall ja SKB ovat meille tärkeitä asiakkaita, ja tämän pitkäaikaisen ja kaikkia osapuolia hyödyttävän sopimuksen jatkaminen on hieno asia. Sopimus juontaa osittain jopa vuoteen 1972. Olen vakuuttunut, että tuotamme myös jatkossa laadukkaita palveluita ja että syvennämme ja kehitämme sopimusta edelleen seuraavan kolmen vuoden aikana”, sanoo Thomas LundinCaverionin Ruotsin divisioonan johtaja.

Sopimukseen sisältyvät seuraavat järjestelmät ja tuotteet: Lämmitys, vesi ja viemäri, Ilmanvaihto ja ilmastointi, Jäähdytys, Sähköistys, Informaatio- ja viestintäteknologia, Automaatio, Teollisuusasennukset ja Prosessiputkistot. Vattenfall ja SKB kuuluvat Caverionin teollisuusasiakkaisiin.

Vattenfall on valtio-omisteinen energiayhtiö, joka työllistää noin 28 000 henkilöä. Forsmark ja Ringhals kuuluvat Ruotsin suurimpiin ydinvoimaloihin. Forsmark sijaitsee Uplannissa Tukholman pohjoispuolella ja Ringhals länsirannikolla Göteborgin ja Malmön välimaastossa. Ringhals on Pohjoismaiden suurin voimalaitos ja se tuottaa viidenneksen kaikesta Ruotsissa käytetystä energiasta.

SKB vastaa Ruotsissa kaikkien ydinvoimaloiden radioaktiivisen jätteen turvallisesta käsittelystä.

Lisätietoja antaa: Erika Björnesparr, Head of Marketing and Communications, Caverion Ruotsi, tel. +46 730509285, erika.a.bjornesparr@caverion.se