27.04.2016 Pörssitiedote

Caverion laskee vuoden 2016 liikevaihtoa ja käyttökatetta koskevaa tulosohjeistustaan

Caverion Oyj laskee 27.1.2016 antamaansa ja 22.4.2016 toistamaansa tulosohjeistusta konsernin liikevaihdosta ja käyttökatteesta vuodelle 2016.

Caverion arvioi nyt, että konsernin vuoden 2016 liikevaihto säilyy edellisvuoden tasolla (2015: 2 443 milj. euroa) ja että konsernin vuoden 2016 käyttökate kasvaa edellisvuodesta (2015: 91,5 milj. euroa).

Caverion arvioi, että Ruotsin ja Tanska-Norjan divisioonat eivät pysty kompensoimaan ensimmäisen vuosineljänneksen heikompaa kehitystään Teknisessä asennuksessa ja kunnossapidossa loppuvuoden aikana. Alhaisen käyttöasteen ja tähän liittyvien uudelleenjärjestelyiden konsernissa arvioidaan vaikuttavan raportoituun käyttökatteeseen vuonna 2016. Managed Services –liiketoiminnan ja Suurten projektien odotetaan kehittyvän suunnitelman mukaisesti.

Uusi tulosohjeistus vuodelle 2016:

Caverion arvioi, että konsernin vuoden 2016 liikevaihto säilyy edellisvuoden tasolla (2015: 2 443 milj. euroa) ja että konsernin vuoden 2016 käyttökate kasvaa edellisvuodesta (2015: 91,5 milj. euroa).

Aikaisempi 27.1.2016 julkistettu ja 22.4.2016 toistettu tulosohjeistus:

Caverion arvioi, että konsernin vuoden 2016 liikevaihto kasvaa edellisvuodesta (2015: 2 443 milj. euroa) ja että konsernin vuoden 2016 käyttökate kasvaa merkittävästi edellisvuodesta (2015: 91,5 milj. euroa).

Caverion julkistaa osavuosikatsauksensa tammi–maaliskuulta 2016 torstaina 28. huhtikuuta n. klo 9.00. Osavuosikatsauksen julkistamisen yhteydessä järjestetään tiedotustilaisuus medialle, analyytikoille ja sijoittajille.

Lisätietoja:

Antti Heinola, talousjohtaja, Caverion Oyj, puh. 040 352 1033, antti.heinola@caverion.fi

Milena Hæggström, sijoittajasuhdejohtaja, Caverion Oyj, puh. 040 5581 328,milena.haeggstrom@caverion.fi

CAVERION OYJ

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fi