140911_ICE_Werk_Deutsche Bahn.jpg Deutsche Bahn
12.04.2016 Sijoittajauutinen

Caverion allekirjoitti 19 miljoonan euron sopimuksen Deutsche Bahnin kanssa Saksassa

Caverion on allekirjoittanut Deutsche Bahn AG:n kanssa sopimuksen, joka käsittää Suuren projektin toimituksen sekä Teknistä huoltoa ja kunnossapitoa. Deutsche Bahn AG on yksi maailman johtavista matkustaja- ja logistiikkayrityksistä. Caverion toimittaa kiinteistöteknisiä järjestelmiä ja Teknisen huollon ja kunnossapidon palveluja uuteen junien huoltokeskukseen Kölniin, Saksaan. Tilauksen arvo on noin 19 miljoonaa euroa.

Caverionin toimitus käsittää projektin toteutuksen, joka kattaa seuraavat tekniset tuotealueet: Lämmitys, vesi ja viemäri, Ilmanvaihto ja ilmastointi, Jäähdytys ja Automaatio. Huoltokeskuksen valmistuttua toukokuussa 2017 Caverion vastaa 230 000 neliömetriä kattavan tilan teknisestä huollosta ja kunnossapidosta.

”Projekti on haastava ja vaatii erittäin luotettavaa ja tarkkaa suunnittelua, sillä toteutusaikataulu on hyvin lyhyt ja työmaa on valtava. Asiakkaat hyötyvät siitä kokemuksesta ja osaamisesta, joka meille on kertynyt monitahoisista ja haastavista tehtävistä”, sanoo Caverion Saksan divisioonajohtaja Werner Kühn.

Caverion on tehnyt yhteistyötä Deutsche Bahn AG:n kanssa jo monta kertaa aiemmin, esimerkiksi Münchenin rautatieasemalla sekä Intercity Express (ICE) -junan laiturihallin rakentamisessa Dortmundiin.

Deutsche Bahn AG:n kiinteistösalkku on yksi Saksan suurimmista. Yritys on osa Caverionin kiinteistösijoittajien asiakassegmenttiä.

Kuva junien huoltokeskuksesta

Lisätietoja: Holger Winkelsträter, viestintäpäällikkö, Caverion Saksa, puh. +49 89 374288 118,holger.winkelsträter@caverion.de