10.12.2015 Sijoittajauutinen

Metsä Wood ja Caverion sopimukseen Lappeenrannan ja Rengon sahojen teknisestä huollosta ja kunnossapidosta

Caverion on tehnyt Metsä Woodin kanssa kumppanuussopimuksen Rengon ja Lappeenrannan sahoilla. Caverion vastaa toimipisteiden teknisestä huollosta ja kunnossapidosta sekä niihin liittyvien palveluiden johtamisesta helmikuusta 2016 alkaen toistaiseksi. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Kumppanuuteen liittyen 24 henkilöä Metsä Woodin Rengon ja Lappeenrannan kunnossapidosta siirtyy Caverion Suomi Oy:n palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä 1.2.2016 alkaen.

Kumppanuus Caverionin kanssa on osa Metsä Woodin teollisen tehokkuuden strategian toimeenpanoa. Teknisen huollon ja kunnossapidon harmonisoinnin tavoitteena on merkittävä tason nosto niin käytettävyydessä, kustannustehokkuudessa kuin käyttöpääoman hallinnassakin.

”Caverionilla on laaja ja monipuolinen kunnossapidon osaaminen usealta toimialalta ja resurssit panostaa toimintojen kehittämiseen laaja-alaisesti. Uskomme parantavamme ja tehostavamme toimintaamme Caverionin avulla”, toteaa Metsä Woodin toimialajohtaja Esa Kaikkonen.

”Sopimus Metsä Woodin kanssa syventää strategista kumppanuuttamme Metsä Groupin kanssa. Samalla se vahvistaa asemaamme teknisen huollon ja kunnossapidon palveluntuottajana teollisuuden asiakkaille ja  tukee strategisia kasvutavoitteitamme koko metsäteollisuudessa”, kertoo Caverionin Teollisuuden ratkaisut -divisioonan johtaja Juhani Pitkäkoski.

Metsä Wood on osa Metsä Groupia ja kuuluu Caverionin Teollisuus-asiakassegmenttiin.

Lisätietoja:

Ingrid Peura, viestintäpäällikkö, Caverionin Teollisuuden ratkaisut, puh. 050 571 5553, ingrid.peura@caverion.fi

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme ja ratkaisujamme käytetään liike- ja asuinrakennuksissa, teollisuuden ja julkisen sektorin kiinteistöissä sekä prosesseissa varmistaen liiketoiminnan jatkuvuuden, turvallisuuden, terveelliset ja miellyttävät olosuhteet, optimoidun suorituskyvyn sekä kustannusten hallinnan. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Vuoden 2014 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa yhteensä noin 17 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi