30.09.2015 Sijoittajauutinen

Caverionille yli 43 miljoonan euron kokonaistoimitus Hampurin kongressikeskuksen korjausrakentamiseen

Caverion on allekirjoittanut CCH Immobilien GmbH & Co. KG:n kanssa suuren projektisopimuksen kokonaistoimituksesta Hampurin kongressikeskuksen korjausrakentamiseen Saksassa. Sopimuksen arvo on yli 43 miljoonaa euroa, eli hanke on yksi Caverionin suurimmista  sitten yhtiön perustamisen. Caverion vastaa suunnittelusta ja hankekehityksestä sekä projektin toteutuksesta.

Caverionin kokonaistoimitus kattaa seuraavat tekniset tuotealueet: lämmitys-, vesi- ja viemäri-, ilmanvaihto- ja ilmastointi-, jäähdytys-, sähköistys- ja automaatioratkaisut sekä sammutusjärjestelmät. Projektissa etusijalla on varmistaa hyvä sisäilman laatu kaikissa olosuhteissa. Caverion asentaa  ilmanlaadun jatkuvaan valvontaa varten 10 000 datapistettä sekä mittausarvot huomioon ottavan älykkään ilmastointijärjestelmän. Myös paloturvallisuusjärjestelmä sovitetaan kongressikeskuksen joustavaan tilankäyttöön.

Korjausrakentamisen ja kattavan modernisoinnin jälkeen Hampurin kongressikeskus on yksi Euroopan suurimmista tapahtumakeskuksista, jossa on 12 000 näyttelytiloja, 12 000 aulatiloja sekä 12 000 istumapaikkaa 50 hallissa. Uusittu kongressikeskus on suunniteltu otettavan käyttöön vuonna 2019.

”Valitsemalla Caverionin kiinteistöteknisten palvelujen toimittajaksi korjausrakentamiseen varmistimme yhden merkittävimmän kumppanin mukanaolon jo projektin alkuvaiheessa. Caverion on kokenut yhteistyökumppani, joka pystyy huolehtimaan kaikista teknisistä järjestelmistä suunnitteluvaiheista aina asennukseen asti”, kertoo ReGe Hamburgin toimitusjohtaja Martin Heyne CCH Immobilienin edustajana.

”Iloitsemme mahdollisuudesta  osallistua Hampurin kongressikeskuksen korjausrakentamiseen. Kyseessä on ensimmäinen projektinjohtamissopimuksemme CCH Immobilienin kanssa ja jälleen kerran osoitus siitä, että Caverion on niittänyt mainetta luotettavana kumppanina monitasoisissa ja haastavissa rakennusprojekteissa”, toteaa Caverionin Saksan divisioonan johtaja Werner Kühn.

CCH Immobilien GmbH & Co. KG kuuluu Caverionin Kiinteistöjen omistajat ja kiinteistökehittäjät -asiakassegmenttiin.

Havainnekuva CCH:n itäisestä sivusta (lähde: agn leusmann GmbH/ Tim Hupe Architekten )

Lisätietoja: Holger Winkelsträter, viestintäpäällikkö, Caverion Saksa, puh. +49 89 374288 117, holger.winkelstraeter@caverion.de