15.05.2014 Sijoittajauutinen

Caverionille yli 6 miljoonan euron sopimus sähköasennuksista Norjan valtionrautateille

Caverion on allekirjoittanut Norjan valtionrautateiden (Jernbaneverket) kanssa sopimuksen, joka käsittää Høvikin uuden aseman ja Lysaker-Sandvikan rataosuuden sähköistysratkaisut sisältäen korkea- sekä matalajänniteasennukset. Sopimus on arvoltaan yli 6 miljoonaa euroa. Projektin toteutus käynnistyi helmikuussa, ja projektin on määrä valmistua tammikuussa 2015.

Projekti on osa Norjan valtionrautateiden Suur-Oslo -projektia, jossa uudistetaan ja parannetaan rautatieosuuksia Oslon keskusrautatieasemalta useille eri asemille. Tavoitteena on liikenteen täsmällisyyden parantaminen ja parempien junayhteyksien tarjoaminen. Junalla tehdään Norjassa joka vuosi yli 60 miljoonaa matkaa.

”Projekti on hyvin merkittävä koko Østlandin alueen liikenteelle ja tärkeä osa reittien uudelleenjärjestämistä”, Valtionrautateiden viestintäkonsultti Gro Elden toteaa.

Kuva Høvikin asemasta on ladattavissa osoitteessa:

Lisätiedot:
Caverion Norge AS, viestintäkonsultti Helene Johansen, puh. +47 404 99 922, helene.johansen@caverion.no