10.01.2014 Sijoittajauutinen

Caverion toteuttaa Wohlgelegen-kokouskeskuksen kiinteistötekniikan Saksassa

Caverion vastaa lämmitys-, jäähdytys-, ilmanvaihto-, saniteetti- ja rakennusautomaatiojärjestelmien suunnittelusta ja toteutuksesta Wohlgelegen-kokouskeskukseen (WTZ) Lounais-Saksan Heilbronnissa. Sopimuksen arvo on noin 4,5 miljoonaa euroa. Laitteistojen asennustyöt ovat alkaneet ja niiden arvioidaan valmistuvan syyskuuhun 2014 mennessä.

Rakennuksen kokoustilojen, keittiön ja ravintolan ilmanvaihtolaitteistojen kapasiteetti on noin 45 000 m³/h. Tiloja jäähdytetään kahdella absorptiokylmälaitteella. Toimistotilojen ja näköalaravintolan lämpötilaa säädetään kompressiojäähdytys- ja -lämmitysjärjestelmällä. Kaikkien alueiden lämmitysjärjestelmässä on kaksi pellettikäyttöistä kattilalaitteistoa, joiden yhteenlaskettu teho on 400 kW. Järjestelmän ilmanvaihto-, ilmastointi-, lattialämmitys- ja absorptiokylmälaitteisiin sekä lämminvesivaraajaan toimitetaan lämpöenergiaa tarpeen mukaan.

Ellipsinmuotoinen, 16-kerroksinen WTZ III on jatkossa Wohlgelegen-tulevaisuuskeskuksen keskipiste. Rakennuksessa on uudenaikaisten toimisto- ja laboratoriotilojen lisäksi keskeistä infrastruktuuria sekä palvelutiloja, kuten multimediakokous- ja konferenssimahdollisuudet. WTZ III hakee Saksalaisen kestävän rakentamisen yhdistyksen (Deutsche Gesellschaft für Nachhaltiges Bauen e.V.) hopeista sertifikaattia.

Lisätietoja:

Caverion Deutschland GmbH, Barbara Niedermeier, tiedottaja, puh. +49 991 3104 287, +49 175 7277 064, barbara.niedermeier@caverion.de